Proteíny

Každodenný príjem bielkovín je pre všetky ciele absolútne nevyhnutný

Gold Whey 500g

Proteíny

Regenerácia a rast!

Protein Chips

Proteíny

O 65% menej tuku a navyše – s pridanými bielkovinami!

Low Sugar Easy Bar

Novinky

Proteínová konkurencia každej známej sladkosti!

Protein Break Bar

Proteíny

12x menej cukru ako Kit Kat!

High Protein Wafer

Novinky

Chrumkavý snack plný bielkovín!

Gold Whey 2 Kg

Proteíny

Regenerácia a rast!

Warrior ISO Whey

Proteíny

,,Vyšperkovaný " srvátkový isolát!

Warrior Gold Whey

Proteíny

23 g bielkovín v jednej dávke

Warrior Gold Whey + darčeky

Proteíny

Mega kombo proteínu a bcaačiek!

Whey Gold Standard

Proteíny

Najpredávanejší proteín na svete

Green Beret

Proteíny

Proteín plný bielkovín!

Čo je proteín?

  • alebo inak bielkovina, je stavebný základ celého organizmu, zodpovedný za priebeh mnohých funkcií (rast či regenerácia svalov), spolu s tukom a sacharidmi je tiež základný zdroj energie, a teda nevyhnutná zložka stravy pri dosahovaní všetkých cieľov
  • splniť denný príjem bielkovín je možné viacerými spôsobmi, no jednou z najpohodlnejších je užívanie proteínového prášku - napriek špekuláciám je však úplne bezpečný
  • primárnou úlohou je doplnenie bielkovín, no slúži aj ako náhrada či ochutenie jedla
  • je vyrábaný z viacerých zdrojov, rôznymi metódami, dostupný v niekoľkých koncentráciách (% bielkovín na 100g) a príchutiach
  • existujú viaceré delenia - podľa zloženia hovoríme o srvátkových, nočných, rastlinných či viaczložkových proteínoch
  • biologicky najhodnotnejší a najpredávanejší srvátkový proteín je tvorený srvátkou (podľa metódy výroby sa delí na koncentrát, isolát alebo hydrolyzát)
  • nočný proteín alebo tzv. kazeín obsahuje mliečne bielkoviny a vstrebáva sa najpomalšie (cca 6-8 hodín)
  • rastlinný proteín pochádza z rastlinných zdrojov (sója, ryža, hrášok a pod.), dostupné sú buď samostatne alebo v kombináciách, problematická je však ich vstrebateľnosť, využiteľnosť a v neposlednom rade chuť
  • viaczložkové proteíny v sebe kombinuje viaceré typy aj zdroje bielkovín, výhodou je postupné vstrebávania
  • v portfóliu mnohých značiek sa však už nachádzajú aj proteínové tyčinky alebo potraviny s prímesov bielkovín

A aký si vlastne vybrať?

  • ak sa dbáš na svoju stravu a pravidelne športuješ, je vždy fajn mať po ruke proteín – akýkoľvek, jeho primárna funkcia je doplnenie bielkovín, jednotlivé rozdiely sú teda viac či menej zanedbateľné, ak však napriek tomu hľadáš ten „naj“ ber do úvahy svoj aktuálny cieľ, účel užívania, prípadne toleranciu jednotlivých zložiek
  • podľa cieľa alebo fázy v ktorej sa aktuálne nachádzaš môžeš vyberať s ohľadom na koncentráciu bielkovín – počas objemovky 50-70% (niektorý koncentrát alebo viaczložkový proteín), pri redukcii tuku 70%+ (koncentrát, isolát, hydrolyzát)
  • podľa účelu užívanie tiež existuje niekoľko alternatív – ak ti ide o rýchlosť vstrebania či kvalitu je vhodný isolát aj hydrolyzát, na doplnenie bielkovín (doplnenie a ochutenie jedla) postačí koncentrát a ako náhrada jedla (cez deň alebo pred spaním) sa hodí viaczložkový alebo nočný proteín
  • pri ťažkostiach s trávením mlieka siahni po isoláte alebo hydrolyzáte, zároveň však existujú aj proteíny s pridanými enzýmami
  • pre vegetariánov alebo vegánov je na výber viacero rastlinných proteínov
  • pokiaľ hľadáš náhradu jedla či alternatívu kalorických snackov – odporúčame chutné proteínové tyčinky, chipsy alebo nátierky